Blog

Jak z sukcesem promować zbiórki charytatywne?

Za sukcesem każdej zbiorki kryje się autentyczna, dobrze przedstawiona historia, wizja rozwiązania problemu, przygotowanie oraz promocja!

 

 

Na dobry początek – zacznij od rodziny i znajomych

Wsparcie najbliższych jest bardzo ważne i od tego zacznij. Poproś otwarcie o wpłaty na konto zbiórki. Rozmawiaj o tym z rodziną, z przyjaciółmi, ze znajomymi i ze współpracownikami. To zapoczątkuje proces wpłat. Obcy darczyńcy chętniej i ufniej podchodzą do zbiórek, w których już widać zainteresowanie. Znajomi z twojego otoczenia, którzy dokonali wpłaty na twoją zbiórkę, będą się tą informacją dzielić ze swoimi znajomymi. Wykorzystaj różne drogi komunikacji, możesz napisać e-maile czy wysyłać SMSy. W ten sposób rozniesie się informacja o zbiórce na szczytny cel. Z każdą kolejną osobą, która dowiaduje się o zbiórce, wzrasta szansa na pozytywne zakończenie i tym samym osiągnięcie zamierzonego celu.

Zacznij działać – serwisy społecznościowe

Współczesne źródło kontaktów dostępne praktycznie dla każdego. To wspólna przestrzeń, bez której w dzisiejszych czasach mało kto potrafi się obejść. Dzięki serwisom społecznościowym masz największą szansę zyskać najwięcej zainteresowanych oraz darczyńców. Udostępnij zbiórkę na swoich profilach i poproś znajomych o udostępnianie. Wyślij informacje o zbiórce do grup tematycznych. Jeśli zbierasz na nowy laptop, spróbuj na forach komputerowych. Co jakiś czas umieść post uaktualniający obecną sytuację. Napisz ciekawą informację powiązaną ze zbiórką. W ten sposób wzbudzasz zainteresowanie a to wszystko prowadzi do pozytywnego zakończenia twojej zbiórki.

Bądź czujny – pozostań w kontakcie

Bądź w kontakcie dla odwiedzających zbiórkę, dla komentujących, dla zadających pytania pod zbiórką charytatywną lub pod postami w serwisach społecznościowych. Kiedy czas trwania zbiórki będzie dobiegał końca, przypomnij o zbliżającym się zakończeniu akcji. Możesz to zrobić dowolnymi kanałami, a najlepiej wszystkimi na raz. Dziękuj darczyńcom za każdą wpłatę, dziękuj także za udostępnienie. Brak kontaktu z twojej strony, brak odpowiedzi na zapytanie pod zbiórką spotka się z niechęcią i brakiem zaufania. 

Napisz komentarz